7.Literatuurlijst

Backx, H. (2018). Schoolgids 2018 -2019. Geraadpleegd van https://www.praktijkcollegetilburg.nl/wp-content/uploads/2018/11/Schoolgids-2018-2019-11.pdf

Broersen, A., Ossenblok, A., & Montesano Montessori, N. (2015). Pesten en sociale veiligheid op scholen: definities en keuzes op micro-, meso- en macroniveau. Geraadpleegd van https://schoolpsychologencongres.nl/images/presentaties/Bijbehorend-artikel-wokshop-Annemiek-Broersen.pdf

Créton, H. en Wubbels, Th., Ordeproblemen bij beginnende leraren. Utrecht, 1984

Geerts, W., & Van Kralingen, R. (2016). Handboek van leraren. Bussum, Nederland: Coutinho.

Kennisplatform voor het onderwijs. (2018, 13 december). Welke methodieken en instrumenten kunnen docenten helpen hun pedagogische relatie met leerlingen te versterken? Geraadpleegd van https://wij-leren.nl/methodieken-instrumenten-versterken-pedagogische-relatie.php

Koopman, J. (2018, 2 juli). Nivoz | Hoe bouw je een goede leraar-leerlingrelatie? Zes tips! Geraadpleegd van https://nivoz.nl/nl/hoe-bouw-je-een-goede-leraar-leerlingrelatie-zes-tips

Korthagen, F., Attema-Noordewier, S., & Zwart, R. (2014). Het contact tussen leraar en leerling: verkenning van een basisbegrip 1. Geraadpleegd van https://www.lerarenopleider.nl/velon/wp-content/blogs.dir/2/files/2014/09/35_3_7KorthagenAttemaZwart.pdf

Krul, A. (2014, 20 maart). Zo doe je een literatuuronderzoek of literatuurstudie. Geraadpleegd op 20 april 2018, van https://www.scribbr.nl/scriptie-structuur/hoe-doe-je-literatuuronderzoek/

Leary, T. (1957). Interpersonal diagnosis of personality. New York: Ronald Press.

Overduin, P. (z.d.). De vijf frustraties van teamwork. Geraadpleegd van https://www.overduinenco.nl/wp-content/uploads/2015/04/De-vijf-frustraties-van-teamwork.Lencioni.pdf

Remmerswaal, J. (2015). Handboek Groepsdynamica (11e ed.). Amsterdam, Nederland: Boom Nelissen.

Rijksoverheid. (2018, 23 juli). Hoe krijgt mijn kind praktijkonderwijs (pro)?, van https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/passend-onderwijs/vraag-en-antwoord/hoe-krijgt-mijn-kind-praktijkonderwijs

Samen met Jorien. (2017, 12 december). 17b) Basisbehoefte Relatie [Video]. Geraadpleegd van https://www.youtube.com/watch?v=IVae1bpNKYk

Schellekens, E. (2000). Intercultureel leren in de klas. Baarn, Nederland: Bekadidact.

Schop, G. (z.d.). Teamontwikkeling Tuckman - Managementmodellensite. Geraadpleegd van https://managementmodellensite.nl/teamontwikkeling-tuckman/

Stevens, J. (z.d.). Vertrouwen opbouwen binnen teams en organisaties. Geraadpleegd van https://www.desteven.nl/leerdoelen/leidinggevende-manager/leerdoel-training-teamontwikkeling-teambuilding/vertrouwen-team-organisatie

Stevens, L. M., & Bors, G. (2018). Pedagogische tact: op het goede moment het juiste doen, óók in de ogen van de leerling. Apeldoorn, Nederland: Maklu uitgever.

Stevens, L. M. (Red.). (2004). Zin in school. Amersfoort, Nederland: EDG thuiswinkel. 

Van den Berg, D. (z.d.). Vertrouwen als vierde basis. Geraadpleegd van https://nivoz.nl/uploads/2016/04/vierde-basisbehoefte-in-magazine-nr-3-v16.pdf

Van Heeswijk, J. (2016). Ontwikkeling persoonsvorming in de bewegende klas. Geraadpleegd van https://po.devrijeschooldenhaag.nl/wp-content/uploads/2015/01/Heesewijk-Jasper-van-Onderzoekverslag-eindversie1.pdf

Van Tartwijk, J.W.F.; Mainhard, M.T.; Brekelmans, M.; den Brok, P.J.; Levy, J. (2014) van Tartwijk, J.W.F., Brekelmans, M., den Brok, P.J., Mainhard, M.T. (eds.), Theorie en praktijk van leren en de leraar : Liber Amicorum Theo Wubbels, pp. 25 - 42 (Part of book) https://dspace.library.uu.nl/handle/1874/292949

Veldman, I., Van Tartwijk, J., Den Brok, P., & Wubbels, T. (z.d.). Leren omgaan met leerlingen in de multiculturele klas. Geraadpleegd van https://dspace.library.uu.nl/bitstream/handle/1874/12657/Leren+omgaan+met+leerlingen+in+de+multiculturele+klas+VELON+220905.pdf?sequence=1

14 Juni 2019, OMGVT4, 2546043 | Fontys Hogeschool Tilburg | Praktijkcollege Tilburg|
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin